nati

piątek, 2 maja 2014

Śpiew w stylu Violi.

Hej dzisiaj pierwsza lekcja śpiewu w stylu Violetty :)). Każdy kto chce nauczyć się jak dobrze i czysto śpiewać jak Viola niech czytaj dalej.!
Lekcje będę prowadzić tak jak u mnie na lekcjach wokalu w szkole Musicalowe. To znaczy na początku porobimy różne ćwiczenia wokalno-oddechowe a potem przerobimy jedną z piosenek Violetty. Dzisiaj przerabiamy En mi mundo. Piszcie w komentarzach jakie chcecie następne piosenki.
Ok, zaczynajmy!
Tutaj macie filmik z dobrymi ćwiczeniami:
















Nie które ćwiczenia mogą być dla was dziwne ale z czasem się przyzwyczaicie.
Już zrobiliście ? Jak nie to szybciutko ;)). Bo czeka was kolejna część rozśpiewywanek.
Ok tutaj śpiewajcie po kololej: o o o ( 5 razy o) potem 5 razy a potem 5 razy potem cały czas o.
http://www.youtube.com/watch?v=iTJ6myS-VkM < klikajcie w link i ćwiczcie.

Już ? To teraz jedziemy dalej! 

















Musicie sobie kawałek przewinąć bo na początku on tylko gada. Jeżeli skończyliście to połóżcie się na podłodze i oddychajcie tak by ruszał wam się brzuch. Teraz weźcie parę grubych książek, połóżcie się i połóżcie jedną książkę na brzuch. Książka musi oddychać razem z tobą. Następnie układajcie coraz więcej książek. Ok. Teraz leżąc wymawiajcie literkę "S" Na początek normalnie wolno po 15 razy. Potem szybciej także po 15. A potem wymawiajcie ją do jakiejś melodii: czyli zamias o...o...o.... to o...o...o.o.o.oo.oo.oo
wymyślcie swoją własną melodie. Potem to samo na literkę "F".  Ja zawsze po takich literkach czuje się rozgrzana a wy?



Dobrze! Rozśpiewanka za nami bierzmy się za piosenkę. Na początek tekst:


1. Ahora, sabes qué
Yo no entiendo lo que pasa
Sin embargo sé
Nunca hay tiempo para nada
Pienso que no me doy cuenta y le doy
mil una vueltas
Mis dudas me cansaron ya no esperaré...

Ref. Y vuelvo a despertar en mi mundo
siendo lo que soy
Y no voy a parar ni un segundo,
mi destino es hoy
Y vuelvo a despertar en mi mundo
siendo lo que soy
Y no voy a parar ni un segundo,
mi destino es hoy
Nada puede pasar
Voy a soltar todo lo que siento, todo, todo...
Nada puede pasar
Voy a soltar todo lo que tengo
Nada me detendrá

2. Ahora ya lo sé
Lo que siento va cambiando
Y si el miedo que
Abro puertas, voy girando
Pienso que no me doy cuenta
y le doy mil y una vueltas
Mis dudas me casaron, ya no esperaré...

Ref. Y vuelvo a despertar en mi mundo
siendo lo que soy
Y no voy a parar ni un segundo,
mi destino es hoy
Y vuelvo a despertar en mi mundo
siendo lo que soy
Y no voy a parar ni un segundo,
mi destino es hoy

Y vuelvo a despertar...
en mi mundo
siendo lo que soy
Y no voy a parar (No quiero parar)
ni un segundo, (No voy a parar...)
mi destino es hoy (No, no, no)
Y vuelvo a despertar (No voy a parar)
en mi mundo (No quiero parar...)
siendo lo que soy (No, no, no quiero parar...)
Y no voy a parar (No, no, no quiero parar)
ni un segundo, (No voy a parar...)
mi destino es hoy (No...!)
Nada puede pasar
Voy a soltar todo lo que siento, todo, todo...
Nada puede pasar
Voy a soltar todo lo que tengo
Nada me detendrá


Przeczytajcie sobie tekst pare razy. Jeżeli nie umiecie Hiszpańskiego to może być trochę problem ale postaracie się. Przeczytajcie conajmiej 3 razy. Już? To teraz posłuchajcie orginalnej wersji. Na początku słuchajcie melodii. Włączcie 2 raz i słuchajcie słów czytając słowa napisane powyżej. Z czytaniem zróbcie tak minimum 2 razy. 





















Już? To idźmy dalej. Piosenka jest rytmiczna i dynamiczna :)). Tutaj nie wolno śpiewać cichutko jak myszka i prawie że zamkniętymi ustami. To jak trzeba to zrobić:
Po pierwsze śpiewamy głośno ale nie drzemy się.
Po drugie otwieramy szeeroooko buzie. Jeżeli mamy z tym problem to przeczytajmy tekst na głos przesadnie go wymawiając i otwierając przesadnie buzie. Spróbujmy zaśpiewać! Na początku przynajmiej 4 razy z piosenkarką czyli z filmikiem podanym troszkę wyżej. 



Już? I jak wyrabiacie z tekstem i śpiewacie czysto? Jeżeli tak to przejmy dalej. A jeżeli nie to pośpiewajmy sobie jeszcze kilka razy z piosenkarką. Tylko błagam śpiewamy głośno ale nie wydzieramy się. Delikatnie a za razem głośno. To nie jest łatwe ale ćwiczmy z piosenkarką aż nam się to uda. 


Już coś ci idzie? No to zacznijmy bez piosenkarki! Na poniższym filmiku znajdziecie karaoke:




pamiętajcie by śpiewać czysto tak jak melodia. Nic nie dodajemy od siebie. Ma być czysto i melodycznie. Jeżeli macie z tym jakiś problem to piszcie w komentarzach. Do śpiewania tej piosenki rozśpiewanki są obowiązkowe :)). 







I jak udaje wam się? Cieszę się! Śpiewajcie tak długo aż się uda no chyba że jesteście już zmęczeni :)) to dajcie swojemu głosu odpocząć i napijcie się herbaty. Najlepiej z cytryną i miodem :)).

I jak podobały się lekcje? Chcecie ich więcej? Jaką piosenkę następną będziemy przerabiać?

2 komentarze:

  1. Rewelacyjny blog, bardzo podoba mi się wygląd :) Świetnie piszesz, oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały blog :) Bardzo mi się podoba. Może następną piosenką będzie " Codigo Amistad " ? :)

    OdpowiedzUsuń